یمنی ها برای سرانجام اشغالگری عربستان سعودی هشتگ راه انداختند

به گزارش بلاگ پو، کاربران یمنی و غیریمنی سه شنبه شب در اعتراض به نشست ریاض که با هدف جمع آوری یاری اقتصادی به یمن برگزار گردید، طی هشتگی، از عربستان سعودی خواستند بجای این گونه اقدامات، به محاصره ظالمانه یمن سرانجام دهد.

یمنی ها برای سرانجام اشغالگری عربستان سعودی هشتگ راه انداختند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یمنی ها با راه اندازی هشتگ #ادعموا-الیمن-برفع-الحصار (یمن را با لغو محاصره، حمایت کنید)، به زبان عربی و انگلیسی از نشست روز سه شنبه ریاض تحت عنوان نشست کشورهای یاری نماینده به یمن انتقاد کردند.

کاربران یمنی و حتی غیر یمنی ساعتی پیش با راه انداختن این هشتگ در شبکه های ارتباط جمعی از جمله توییتر، خواهان انتها دادن به محاصره بیش از پنج سال یمن توسط ائتلاف سعودی و اماراتی شدند.

این کاربران تصاویر ویرانی و کشتار زنان و بچه ها یمنی توسط ائتلاف متجاوز را منتشر نموده و عربستان سعودی را مسبب همه ویرانی و جنایت در یمن دانست.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره نماینده دولت نجات ملی این کشور در واکنش به این نشست در توییتر نوشت: کشورهای متجاوز با حملات وتحمیل محاصره [بر یمن] قبل از هر چیزی، از نظر اخلاقی و سیاسی باختند و با نشست حامیان اقتصادی، تعیین شد که آن ها تحت نام یمن به دنبال گدایی هستند.

او گفت که کشورهای یاری نماینده به یمن نباید از تبلیغات جنایت کاران حمایت می کردند. او نوشت: به هر کشوری که تمایل به یاری به یمن دارد می گوییم با لغو محاصره و توقف حملات به یمن، به این کشور یاری نمایند.

عموم کاربران نشست امروز ریاض را تلاشی از سوی عربستان سعودی و همچنین امارات برای سرپوش گذاشتن بر جنایت ها و شکست هایشان در یمن دانستند؛ به ویژه اینکه پنج سال از لشکر کشی این دو کشور به یمن می گذرد، ولی جز ویرانی و کشتار چیزی از اهداف اعلامی آن محقق نشده است. انصارالله یمن با سایر گروه ها و احزاب سیاسی پیروز به تشکیل دولت نجات ملی شده و توان بازدارندگی خود را به عمق عربستان سعودی و امارات رسانده است.

بعضی از کابران، آمار خسارت هایی که ائتلاف مذکور در یمن باعث شده را منتشر کردند. کاربری به نام احمد مطهر از تخریب 15 فرودگاه و 14 بندر و کشتار زنان و بچه ها اطلاع داد. این گونه آمار در واکنش به آمار ادعایی امروز عربستان سعودی بود که مدعی است از سپتامبر 2015 بیش از 16 میلیارد و 940 میلیون دلار به یمن یاری نموده است.

شرایط در یمن جنگ زده به گونه ای است که سخنگوی وزیر بهداشت در دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) سه شنبه اظهار داشت که هر پنج دقیقه یک کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه و بیماری واگیردار جان خود را از دست می دهد (جزئیات بیشتر).

.

سفر به کیش

سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران

تور استانبول

تور استانبول | تور ترکیه ارزان، تور لحظه آخری ترکیه، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان 97
منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27814

به "یمنی ها برای سرانجام اشغالگری عربستان سعودی هشتگ راه انداختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمنی ها برای سرانجام اشغالگری عربستان سعودی هشتگ راه انداختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید