پیش بینی برداشت 18 هزار تن گندم از اراضی آرادان

به گزارش بلاگ پو، مدیر جهاد کشاورزی آرادان بابیان اینکه سه هزار و 600 هکتار از اراضی آرادان زیر کشت گندم است، گفت: پیش بینی می شود 18 هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود.

پیش بینی برداشت 18 هزار تن گندم از اراضی آرادان

به گزارش از ، امیرحسین شاه حسینی مدیر جهاد کشاورزی آرادان ضمن بیان اینکه عملیات برداشت گندم از 15 خردادماه در آرادان آغازشده است، گفت: سه هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم است.

او با اشاره به اینکه پیش بینی می شود 18 هزار تن گندم از این اراضی برداشت شود، افزود: عملیات برداشت گندم در این منطقه تا 10 تیر ادامه خواهد داشت و این در حالی است که میانگین تولید گندم در آرادان 2.5 تن در هر هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی آرادان بابیان اینکه سیوند، پارسی و رخشان، مهم ترین ارقام کشت شده در گندمزار های این شهرستان است، شرح داد: شش دستگاه کمباین بومی و 21 دستگاه کمباین مهاجر کار برداشت گندم و جو را در این شهرستان بر عهده دارند.

شاه حسینی توزیع بذر اصلاح شده، ارائه خدمات فنی و کارشناسی را ازجمله اقدامات مهم این نهاد در حمایت از کشاورزان آرادانی برشمرد و گفت: 10 گروه برداشت متشکل از کارشناسان مجرب در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان در حال خدمت رسانی به گندم کاران هستند.

او با تأکید بر اینکه تنظیم کمباین ها و نظارت بر خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از وظایف اصلی این گروه ها است، افزود: برگزاری کلاس های آموزشی ترویجی و اطلاع رسانی برای سم پاشی به موقع علیه عوامل خسارت زای گیاهی از دیگر اقدامات حمایتی این نهاد است.

مدیر جهاد کشاورزی آرادان بابیان اینکه اطلاع رسانی و پیگیری بیمه محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: پیگیری در زمینه اعمال مدیریت بهینه تغذیه گیاهی، اجرای مزرعه تحقیقی و ترویجی مقایسه ارقام گندم و انتقال یافته های نوین به کشاورزان از دیگر اقداماتی است که در راستای حمایت از کشاورزان آرادانی انجام شد.

ح

سفر به کیش

سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران

تور استانبول

تور استانبول | تور ترکیه ارزان، تور لحظه آخری ترکیه، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان 97
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28336

به "پیش بینی برداشت 18 هزار تن گندم از اراضی آرادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی برداشت 18 هزار تن گندم از اراضی آرادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید