فعالان مراکشی واسپانیایی خواهان محاکمه قاتلان فلوید مراکشی شدند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، صدها فعال مراکشی و اسپانیایی با امضای یک درخواست مجازی از مقامات مادرید خواستند پرونده کشته شدن الیاس الطاهری جوان 18 ساله مراکشی (ملقب به فلوید مراکشی) به دست پلیس اسپانیا را مجددا باز کنند.

فعالان مراکشی واسپانیایی خواهان محاکمه قاتلان فلوید مراکشی شدند

فعالان مراکشی از وزارت خارجه کشورشان خواستند به مقامات اسپانیا فشار آورده و برای اجرای تحقیقات عادلانه در این خصوص و از سرگیری محاکمه عاملان قتل الطاهری وارد عمل شوند.

همچنین ائتلافی متشکل از وکلا و سیاستمداران و جمعیت های مدنی در اسپانیا و مراکش درخواست خود را مبنی بر باز شدن مجدد پرونده فلوید مراکشی ارائه دادند.

لازم به ذکر است که به تازگی، روزنامه اسپانیایی الباییس گزارش داده است که یک جوان عرب به روشی مشابه روش قتل جورج فلوید شهروند آمریکایی، به دست نیروهای پلیس اسپانیا کشته شده است.

بر اساس این گزارش، یک جوان مراکشی در ماه ژوئیه در یکی از شهرهای جنوبی اسپانیا به دست پلیس این کشور کشته شد.

روزنامه مذکور برای نخستین بار با انتشار فایل ویدئویی این واقعه، گزارش داد که این فایل ویدئویی نشان می دهد که نیروهای پلیس اسپانیا به صورت وحشیانه ای با این جوان مراکشی برخورد کرده اند.

الطاهری در برابر نیروهای پلیس اسپانیا مقاومت نکرده و بعد از گذشت لحظاتی از بازداشت وحشیانه وی، آخرین نفس های خود را کشید.

در این فایل ویدئویی مشخص است که یکی از نیروهای گارد مدنی اسپانیا زانوی خود را بر گردن جوان مراکشی برای مدت طولانی گذاشته و بعد از آن، این جوان بر روی تخت آخرین نفس های خود را کشید.

سیستم قضایی اسپانیا گفت که این حادثه به دلیل مقاومت جوان مراکشی در برابر پلیس رخ داده اما تصاویر منتشر شده گویای چیز دیگری است به طوری که جوان مذکور با دست و پای بسته توان هیچ مقابله ای را نداشته است.

سفر به کیش

سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران

تور استانبول

تور استانبول | تور ترکیه ارزان، تور لحظه آخری ترکیه، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان 97
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28202

به "فعالان مراکشی واسپانیایی خواهان محاکمه قاتلان فلوید مراکشی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالان مراکشی واسپانیایی خواهان محاکمه قاتلان فلوید مراکشی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید