املاک کلنگی مناطق لوکس تهران، در انتظار فروش

به گزارش بلاگ پو، با وجود انبوه ساختمان های کلنگی در دو منطقه لوکس شمال تهران، تعداد معاملات این املاک در مناطق 1 و 3 محدود است و آن گونه که مشاوران املاک می گویند، در دو ماه اخیر رکود بربازار کلنگی های این مناطق حاکم شده است.

املاک کلنگی مناطق لوکس تهران، در انتظار فروش

به گزارش مجله ی دلتا به نقل از دنیای اقتصاد به رغم آنکه تمایل به ساخت وساز در تهران نسبت به سال گذشته که بازارمسکن درگیر رکود عمیق بود، بیشتر شده و رشد منفی آمار صدور پروانه ساختمانی متوقف شده، اما سازنده ها، در ماه های اخیرکمتر به ساخت وساز در مناطق لوکس تمایل داشته اند و همین موضوع سبب باقی ماندن ساختمان های کلنگی درصف انتظار فروش شده است.

دو منطقه لوکس یک و سه پایتخت در شمال شهر که پیش از رکود مسکن با انبوه ساخت وساز رو به رو بودند، ظاهرا امسال رغبت زیاد سازندگان برای ساخت و ساز را شاهد نیستند و آن گونه که مشاوران املاک می گویند، معامله خانه های کلنگی عرضه شده در بازار بسیار کم شمار است.

گاهی اوقات آگهی های این نوع املاک بیش از 6 ماه در بنگاه ها باقی می ماند و مشتری واقعی ندارد. برخی از واسطه های ملکی معتقدند تغییر تیم مدیریت شهری و مستقر شدن مدیرانی که از تکیه بر تراکم فروشی برای کسب درآمد توسط شهرداری پرهیز دارند، تمایل به ساخت وساز در مناطق یک و سه را با کاهش مقطعی و موقتی روبه رو کرده است.

احتمالا این وضع ادامه نخواهدداشت؛ چرا که به هر حال با توجه به قیمت بالای آپارتمان های مسکونی در این مناطق، ساخت وساز حتی اگر با ویژگی هایی انجام شود که به لحاظ متریال و مصالح، به مختصات آپارتمان مصرفی نزدیک باشد، سودی قابل قبول عاید سازندگان خواهد کرد که نمی توانند برای همیشه از آن چشم پوشی کنند.

مشاوران املاک دلیل دیگر ماندن فایل های کلنگی در لیست فروش را مشجر بودن برخی از این املاک در دو منطقه خوش آب و هوای شمال شهر عنوان می کنند.

زمین های بیش از 1000 مترمربع بسیاری در شمال شهر وجود دارد که درخت دارند و همین موضوع استفاده از حداکثر عرصه ملک برای ساخت وساز را با محدودیت هایی روبه رو می کند.

هر چند مقررات شهری درباره این محدودیت ها شفاف است؛ اما برخی سازندگان به دلیل بی اطلاعی از جزئیات کامل مقررات، از خرید املاک کلنگی مشجر حتی اگر به عنوان باغ ثبت نشده باشند، ابا دارند.

سفر به کیش

سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران

تور استانبول

تور استانبول | تور ترکیه ارزان، تور لحظه آخری ترکیه، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان 97
منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24855

به "املاک کلنگی مناطق لوکس تهران، در انتظار فروش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "املاک کلنگی مناطق لوکس تهران، در انتظار فروش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید