آمریکا رسما ترکیه را تهدید کرد

به گزارش بلاگ پو، ایرنا نوشت: آمریکا، ترکیه را تهدید کرد در صورت عملیاتی کردن استقرار سیستم دفاع موشکی اس-400 روسیه، اعمال تحریم علیه آنکارا را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

آمریکا رسما ترکیه را تهدید کرد

رسانه های غربی از نیویورک گزارش دادند، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز (دوشنبه) توضیح داد، واشنگتن همچنان به شدت با خرید سیستم اس-400 روسیه توسط ترکیه مخالف است.

وی تاکید نمود، آمریکا همچنین به شدت نسبت به گزارش ها در این رابطه که آنکارا به اقداماتش در عملیاتی کردن این سیستم ادامه می دهد، نگران است.

این مقام امریکایی اضافه نمود: ما همچنان در بالاترین سطح این مساله را تاکید می کنیم که انتقال سیستم اس-400 روسیه به ترکیه مشمول تحریم های کاتسا(قانون مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله تحریم ها) است و این موضوع مانع مهمی در پیشبرد روابط واشنگتن- آنکارا و همچنین روابط دو طرف در ناتو است.

اورتگاس اعلام نمود، مطمئن هستیم رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و مقام های ارشد این کشور مواضع ما را درک می نمایند.

آمریکا پیش از این بارها از ترکیه خواسته بود خرید سیستم دفاع موشکی اس-400 را از روسیه لغو کند و به جای آن سیستم موشکی پاتریوت را از آمریکا بخرد.

تحویل سیستم اس-400 روسیه به ترکیه در ژوئیه 2019(تیر 98) شروع شد و طبق گزارش ها، فرایند استقرار این تاسیسات در جریان است.

جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه نیز به تازگی اعلام نموده بود، خرید سامانه دفاع هوایی اس-400 ترکیه از روسیه نگرانی جدی برای واشنگتن محسوب می گردد.

312 310

سفر به کیش

سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران

تور استانبول

تور استانبول | تور ترکیه ارزان، تور لحظه آخری ترکیه، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان 97
منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25043

به "آمریکا رسما ترکیه را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا رسما ترکیه را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید